DoSomething.org

DoSomething.org łączy Google Analytics z kontem Ad Grants, by zwiększyć skuteczność kampanii i porównywać koszt konwersji w przypadku różnych kanałów online i offline.

Cele marketingowe

  • Mobilizacja aktywnych społecznie młodych ludzi
  • Zwiększenie poziomu rejestracji wyborców
  • Zachęcenie do rejestracji wolontariuszy

Skala sukcesu

46,000

osób zachęconych do rejestracji jako wyborcy w 2018 r.

32,000

konwersji w ciągu sześciu miesięcy

130,000+

wizyt na stronie w ciągu sześciu miesięcy

Wizytówka

DoSomething.org

Lokalizacja: USA www.dosomething.org

Misja

DoSomething.org skupia się na młodych ludziach i zmianach społecznych. Organizacja szuka spraw, które interesują młodych ludzi, i wspiera działania mogące wywrzeć na nie realny wpływ w praktyce (offline).

Cele marketingowe

DoSomething.org wykorzystuje Google Ads do mobilizowania najbardziej świadomych, odpowiedzialnych i aktywnych społecznie przedstawicieli młodego pokolenia. Dzięki kontu Ad Grants wskazuje tym ludziom kampanie, w których mogą działać. W 2018 r. organizacja koncentrowała się głównie na promowaniu rejestracji wyborców. „Przy rejestracji wyborców stosujemy wielotorową strategię marketingową, a Google Ad Grants jest jej głównym elementem” – opisuje Carrie Bloxson, dyrektor ds. marketingu.

Podejście

Google Ad Grants pozwala organizacji DoSomething.org docierać z odpowiednim przekazem do naprawdę wielu młodych ludzi z prawem do głosowania. „Dzięki Google Ad Grants możemy skojarzyć procesy rejestracji wyborców z ludźmi aktywnie szukającymi możliwości zabrania głosu. Stosujemy śledzenie konwersji, które pozwala nam poznać współczynnik i koszt konwersji w przypadku osób rozpoczynających i skutecznie przeprowadzających rejestrację” – wyjaśnia Carrie.

Dzięki danym na temat konwersji organizacja może analizować wpływ kanału i przekazu na odbiorców oraz skupić się na formie komunikacji, która się sprawdza. W przypadku rejestracji wyborców dane na temat konwersji pozwoliły DoSomething.org ustalić wzorcowy koszt pozyskania, który można porównać z innymi kanałami marketingowymi. „W naszej organizacji podejmujemy decyzje na podstawie danych. Jesteśmy zachwyceni możliwością zintegrowania danych z Google Analytics z panelem Google Ads i uzyskiwania szybkiego podsumowania wyników bez potrzeby przełączania się między platformami” – podkreśla Carrie.

Wpływ Google Ad Grants na realizację celów organizacji

W 2018 r. usługa Google Ad Grants była najważniejszym kanałem marketingowym wykorzystywanym do promowania rejestracji wyborców wśród osób między 18 a 24 rokiem życia. Od chwili rozpoczęcia kampanii dotyczących rejestracji wyborców dzięki Google Ad Grants udało się skłonić około 46 000 osób do rejestracji na vote.dosomething.org. W ciągu sześciu miesięcy kampanie Google Ads prowadzone przez DoSomething.org przyniosły ponad 100 000 wizyt na stronie i 32 000 konwersji, a średni współczynnik klikalności wyniósł 12%.

„Dzięki Google Ad Grants pomagamy młodym ludziom wykorzystać ich potencjał i przekazywać im zasoby oraz informacje, których potrzebują. Do dzieła!”
Carrie Bloxson, dyrektor ds. marketingu, DoSomething.org