Platydoras costatus nu 30 jaar


Boarnsterhim

Member
Lid geworden
27 september 2020
Berichten
24
Leeftijd
50
Locatie
Friesland
Ik heb al wel eens berichten geplaatst onder de naam Boarnster over mijn vis Jopie, en het leek me leuk om jullie te laten weten dat ze na 30 jaar nog niet van plan is rustig te worden.
Na de verhuizing vandaag naar haar nieuwe aquarium heeft ze al goed laten weten dat haar nieuwe huis niet voldoet en de rotswand aan de achterkant niet groot genoeg is.
Verder gaat het prima met haar. De andere vissen wachten maar even met verhuizen tot ze rustig is geworden.

De vraag die ik hier in 2013 stelde was of iemand wist hoe oud ze konden worden. Mijn zoektocht op het internet heeft nooit een goed antwoord kunnen geven.
Ik hoop wel dat als mensen erover denken een monster als Jopie te kopen, ze door hebben dat het een aankopen voor een lange tijd is.

Leuk om weer eens wat te plaatsen, en is het ook mogelijk om nu video's in berichten te plaatsen?

Met vriendelijke groet,
 

Bijlagen

  • IMG_20200927_093823.jpg
    IMG_20200927_093823.jpg
    133.4 KB · Weergaven: 354
  • IMG_20200927_094048.jpg
    IMG_20200927_094048.jpg
    119.9 KB · Weergaven: 244
Wauw wat gaaf! Echt een prachtige vis, en wat een leeftijd. Echt leuk om te zien dat je weer terugkomt naar het forum om ons even een mooi plaatje te geven!
 
Wat leuk dat je even wat van je laat horen en updates geeft over Jopie, hele leuke meerval maar wel met een gebruiksaanwijzing inderdaad
 
Wat voor vissen heb je erbij? Mijne at zelfs Zwaarddragers van 10cm!

Maar het zijn prachtige oud wordende dieren. 100% zeker ben ik niet. Maar ik verwacht dat 50+ haalbaar is voor dit soort vissen.
 
Paar jaar geleden vroeg je het zelfde. 😁
Ze zit heerlijk samen met zelfs garnalen.
Ik denk dat ik haar genoeg te eten geef.
 
Wauw wat gaaf! Dat getuigt van echte liefde 🥰.

Ik ben wel benieuwd hoe de totale bak eruitziet 🤩.
 
Wat een supermooie vis is dat! Geweldig dat ze al zo oud is, je raakt na zo'n tijd echt gehecht aan zo'n dier. Ik had tot vorig voorjaar een Ancistrus van 18, een Goudvis van 17 en een Luipaardpleco van 16. Ik hoop dat je nog lang mag genieten van Jopie.
 
Echt mooi!

Dat een vis zo oud kan worden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan